21 Ekim 2009 Çarşamba

Yoga Nidra (Yogik Uyku)



Yoga uykusunu herkes uygulayabilir. Bunun için sadece sırtüstü uzanabileceğiniz sessiz bir yere gereksinme vardır. Ortalama otuz dakika süren uygulama sırasında kesinlikle uyunmamalıdır. Başka bir deyişle yapılması gerek bilinçli bir uykudur.
Yogik uykuda bedensel etkinlik en az düzeydedir. Zihin ise sistematik bir şekilde, önce tek tek organları rahatlatır. Fiziksel rahatlama sağlandıktan sonra sıra daha derinlerdedir. Nefese yoğunlaşılır; bu, yatarak yapılan bir tür meditasyonu andırır, Zen Meditasyonuna benzer bir şekilde nefesler sayılır. Son bölüm, görselleştirmeler bölümüdür. Zihinle kasların tam gevşemesi, nefeslerle gerginliklerden arınmanın ardından tam bir imgelem dünyasına girilir.
Yogik uyku, tam olarak uygulandığında dört saatlik bir uykunun sağladığı dinlence sağlanır. Bu, her gün yarım saatlik uyku yogası yapılarak dört saat az uyunacağı anlamına gelmez. Uyku saatinin azaltılması başka etkenlerle de bağıntılıdır, yoga buna sadece yardımcı olabilir.

Kaynak: http://www.yogahariom.com/index.php?option=com_content&view=article&id=64:uyku-yogas&catid=35:yoga&Itemid=54

Hiç yorum yok:

Biten ve Bitmeye Ramak Kalan Dostluklar

40'lı yaşlara dayandık be yavrular. Arkadaşlık, dostluk kavramlarına hep  önem vermişimdir hala da veriyorum. Bu zamana kadar çok...