Herkes Sevdiğini Öldürür

Beni dün itibariyle haykıra haykıra ağlatan şiir, takdim ederim....

Her insan öldürür gene de sevdiğini
Bu böyle bilinsin herkes tarafından,
Kiminin ters bakışından gelir ölüm,
Kiminin iltifatından,
Korkağın öpücüğünden,
Cesurun kılıcından!

Kimisi aşkını gençlikte öldürür,
Yaşını başını almışken kimi;
Biri şehvetin elleriyle boğazlar,
Birinin altındır elleri,
Yumusak kalpli bıçak kullanır
Çünkü ceset soğur hemen.

Kimi pek az sever, kimi derinden,
Biri müşteridir, diğeri satıcı;
Kimi vardır, gözyaşlarıyla bitirir işi,
Kiminden ne bir ah, ne bir figan:
Çünkü her insan öldürür sevdiğini,
Gene de ölmez insan.

Efenim düzeltiyorum: Şiir Oscar Wilde'in Çeviren: Özdemir Asaf

Yorumlar

Merve Sakarya dedi ki…
Özdemir Asaf büyük üstad. Dün akşam bir dizide de geçti hatta,
Üstadın Sevdiğim şiirlerden birisi. Ama en çok Lavinia'yı seviyorum anlaşıldıgı uzere :))
ENERJİ dedi ki…
Harikaymış bebeğim.Arasıra ağlamak gerek:)
purplelife dedi ki…
Arası sıra mı her allahın günü ağlıyorum ben yine duygusala bağladımmm
hayırlısı:)
Lavinia ewt dün Ezel'de Tuncel Kurtiz'in sesinden de dinledik. fena ağlattı:)
Merve Sakarya dedi ki…
Aylardır ağlamıyorum. ağlayamıyorum belkide. Bazen aglamakda iyidir
purplelife dedi ki…
Lavinia kesinlikle öyle ağlamak acayip rahatlatıcı bir şey ben de bir süre ağlayamıyordum cok boktan yaw umarım çok acı bir şey icin degil de mutluluktan ağlarsın.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hamal Böreği

Ahmet Abi'den Mektup Var

Aziz Nesin'ce Aşk...