Kavgayla Beslenen Kız



Yazar:Fatih Erdoğan
Uyarlayan:Keriman Güldiken


Kavgayla beslenen kız yataktan kalkmış. Annesi Leman Hanım: "Uyandın mı tatlı kızım? Günaydın, haydi kahvaltıya", demiş.Kavgayla beslenen kız, "Ben kahvaltı istemem," demiş."Ya ne istersin?" demiş annesi."Ben kavgaltı isterim," demiş, kavgayla beslenen kız....

Giriş bu hikaye severler..

Sonrası daha da enteresan .Kahvaltı yerine kavgaaltı isteyen kızının bu istediğini yerine getirmeye çalışan annesi komuşu Belma Hanım'a danışmaya gider. Belma Hanım kahvaltı var kavgaaltı yok o da ne gibilerinden cevap verince - Onu biz de biliyoruz herhalde diye komşusunu azarlar ve olaylar gelişir... Bunlar önce ağız dalaşına girişiyor kavgaya kocaları ve mahallenin bekçisi ve bakkal da karışıyor , bir süre sonra (aradaki atışmaları atlıyorum) kitap kapağında yer alan resim türevine bürünüyor hepsi birden.
Kavga ile beslenen kız ''tamam yeterli karnım doydu.'' diyor. Bunlar kendilerini toplarlıyorlar ve tamam bizim kız doymuş teşekkür ederim komşucuğum diyor Leyla Hanım. O da komşular hangi günler içindir diyip sarılıyorlar birbirlerine..

Tegv'de gönüllü arkadaşımla kitabı çocuklara verip birlikte okumaya başlar başlamaz gözlerimize inanamadık. Hikaye aynen böyleydi içinde ''salak salak konuşma ,sersem'' gibi kelimeler de vardı. Kitabın uygulama bölümündeki sorulardan bir tanesinde iki foto var iki ayrı boş konuşma baloncuğu bu iki kişi kavga ediyorlar diyelim boşluğa ne yazardınız türünde oldukça eğitici soru kalıbıyla karşılaştık! Tabii bu soruyu es geçtik .

Lan nasıl yaniiii?

Gerçekten olumlu bir anlam arıyorum yoksa nasıl yayınlanır bu kitap diyorum ama yok arkadaş bulamıyorum. Nasıl bir ironidir, bu nedir, bir diyiverin bana mantığım almıyor...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hamal Böreği

Ahmet Abi'den Mektup Var

Aziz Nesin'ce Aşk...